Kontakta studie- och yrkesvägledare på CV - Centrum för vägledning

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

I e-tjänsten får du besvara ett fåtal frågor. Beroende på vad din fråga gäller så leder e-tjänsten dig vidare till olika alternativ. Det kan vara ett bokat samtal med en studie- och yrkesvägledare eller att du exempelvis blir hänvisad till att kontakta oss via telefon.

Hur fungerar ett bokat samtal?

  • När du gör din bokning väljer du telefon-, videosamtal eller fysiskt möte.
  • Du får ett sms när du har fått ett meddelande i e-tjänsten. Klicka på länken i sms:et för att komma till bokningen och läsa meddelandet. Det är viktigt att du läser de meddelanden du får.
  • Om du har valt videosamtal kommer du att få instruktioner om hur du kopplar upp dig till samtalet. Du får också en länk till själva videosamtalet.

När det är dags för ditt samtal
Koppla upp dig inför mötet i god tid. Om du använder dator räcker det att du följer länken. Om du använder smartphone eller surfplatta kan du behöva ladda ner en app. När du ansluter till videosamtalet blir du placerad i ett väntrum. Vänta där tills du blir insläppt.

Kan jag själv boka av eller boka om min tid?
Ja. Följ länken i det sms du fick när du bokade. Logga in med mobilt Bank ID och välj sedan den aktuella bokningen. Där ser du en knapp där du kan boka av/om samtalet. Du kan behöva scrolla ner för att se knappen.

Läs mer om Centrum för vägledning här!  

Mina sidor och bokningar

Du kan se dina bokningar, kommunicera med handläggare och av- och omboka tider genom att välja Mina Sidor och sedan Mina bokningar. Du kan även följa denna denna länk. Läs mer om hur du bokar tid och hur Mina Sidor fungerar i vår handbok för användare.

Handbok för användare

 

Frågor om e-tjänsten

Kundtjänst
kundtjanst@skelleftea.se
0910-73 50 00

Personuppgiftsansvarig

Nämnden för support och lokaler

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa